Evet değerli dostlar..

Nasrettin hocamızın güzel bir sözü var..

Birgün Nasrettin Hoca ağaçtan düşüyor. Herkes aman doktor çağırın, şunu yapın, bunu yapın derken, hoca; "Bana ağaçtan düşen birini getirin." diyor.

Bu hadisedende anlaşılacağı üzere bir derde düçar olan insan ilk önce o dert ile dertlenmiş birini bulup danışmalı sormalı öğrenmeli.

Şu fani Dünyada bizim ve yakınlarımızın başına türlü hastalıklar gelmekte. Bende babamın rahatsızlığı sebebiyle uzunca bir süre hastanede refaketci olarak bulundum. Bu süre zarfında çeşitli hastalıklardan yatan faklı kesimlerden insanlarla tanışma ve konuşma fırsatı buldum. Bu konuşmalardan derlediğim bazı bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum. Hastanede dikkatimi çeken en önemli nokta şuydu; uzun yaşamanın sırrı... Evet, ufak defek rahatsızlıklar sebebiyle hastanede yatmakta olan 80 nin çok üstünde dedelerle konuştum. Gayet aklıbaşında ve sağlıklıydılar. Üstelik uzun sürede sigara içmişler hatta bazısıda hala içmekteydi. Tüm bu ihtiyarların hayat hikayelerini ve beslenme alışkanlıklarını dinlediğimde ortak noktalarının Üzüm pekmezi olduğunu gördüm. Kuru siyah üzüm yediklerini ve ezilmiş haşhaş ile kuru üzümü havanda döverek çerez gibi bunu tükettiklerini işittim. Üzümün faydaları saymakla bitmez elbetteki. Fakat üzümün ve üzümden üretilen ürünlerin tüketimini alışkanlık haline getirmiş kişilerin vücut sıhatlerine baktığımızda bu faydaların hiçte azımsanmayacak derecede olduğunu görüyoruz. Bir çok uzmanın "üzüm eczanelerde satılsa yeridir." dediğini ve gerçekten sayılmacak dercede faydalar ihtiva ettiğini biliyoruz.

Sonuç olarak kendimiz ve sevdiklerimize bu mucizevi gıdayı bolca ikram etmeli; pekmez olarak, kuru üzüm olarak, çekirdeğini öğütüp ve daha değişik şekillerde bolca tüketmeliyiz.

Şiddetle tavsiye ediyorum.

Kendim yapmış olduğum ve denemelerim sonucunda bariz şekilde faydasını gördüğüm bir formülüde sizlerle paylaşmak istiyorum. 50 gr üzüm çekirdeği 30 gr çörekotu bir iki yaprak sinameki 20 rezene bir çay kaşığı zencefil bir çay kaşığı tarçın bir çay kaşığı zerdaçal dan oluşan karışımı öğütüp öğütülmüş bu karışımı bir tatlı kaşığı olarak tüketmiştim ve insan gözlerinde, derisinde ve vücud zindeliğinde bariz şekilde değişimi fark ediyor. Görüldüğü gibi bu formüldeki ana unsur üzüm çekirdeğidir.

Rabbim cümlemize hayırlı,sağlıklı sıhatli uzun ömürler versin sevdiklerimizle birlikte...

Sağlıcakla kalın...

Ençok Okunanlar...

Takip edenler...

UYARI...

Bu sitedeki yazılar paylaşım amaçlı olup. Hiç bir şekilde her hangi bir hastalığın ya da hastanın tedavisi için kullanılmamalıdır. Hastalıkların tedavisin de takviye gıda ve alternatif tıp teknikleri mutlaka doktorunuzun tavsiyesi ve onayı doğrultusunda yapılmalıdır.