Parmağımda, tırnak ile et arasında bir acı hissettim. Acaip derecede acıyor ve şişiyordu. Günden güne kızardı şişti ve acaip acıyordu. Doktora gittim iltahap kapmış. Hemen ilaç, melhem vedi. Bir kaç gün kullandım ama bir türlü geçmedi. Hafifledi ama, acısı devam ediyordu.

     Allahtan, imdadıma soğan yetişti.

     Bunu bir çok kişi bilir ama bilmeyenler için anlatayım. Küçük bir soğanı közde, dış kabuğu yanıp ta içi yumuşayıncaya kadar pirişreceğiz. Bu pişen soğanın yanan dış kabuğunu soyup içindeki yumuşamış kısmını iltahap olan bölgeye sıcaklığına dayanacağımız kadar soğuduktan sonra sıcak sıcak saracağız. Mümkünse hava almayacak ve parmak yada iltahplı bölgede kan dolaşımını engellemeyecek şekilde saracağız. Bir gece sabaha kadar bekleycek ve sabah elimizden çıkaracağız. İşlem bitmiştir geçmiş olsun.

    Ben bu işlemi yaptım sabahına, parmağımdaki tüm iltahabı sardığım beze çekilmiş, elimdeki şişilik inmiş ve acım dinmiş olarak uyandım. O gün bugündür böyle bir hadisede bunu uygularım. Çevremde de denedim ve her seferinde mükemmel sonuçlar aldım.

     Tabi soğanın faydalarını saymakla bitiremeyiz. Özellikle şu kış aylarında... Genişce bir kaba 1,5  yada 2 litre su doldurun bir soğanı içine doğrayıp tencerenin kapağı açık bi vaziyette kaynatın su azalana kadar odalarda kaynatın. Evdeki mikrobu kıracaktır. Tabi biraz kokusuna katlanmak gerekecek.

       Eski köy evlerinde saç örgüsü gibi örülü halde duvarlara veya tavana asılı soğan demetleri görürdük. Geçtiğimiz günlerde okuduğum bir hikaye de bu soğanların grip virüslerini kendisine çektiğini okudum. Yurt dışında yaşanmış ve araştırması yapılmış bir hadiseymiş evimizin belli köşelerinde kabuğuyla ve kesmeden bulunduracağımız soğanlarımız İnşallah gribi evimizden uzak edecektir.

        Soğan gerçekten önemli bir sebze arkadaşlar. Yeni yeni bilgiler tecrübeler edindikçe sizinle paylaşacağım. Gene Saraçoğlu hocamın soğan kürünü tavsiye ediyorum. Her yönden.

           Sağlıcakla kalın... Hoşça kalın....

Ençok Okunanlar...

Takip edenler...

UYARI...

Bu sitedeki yazılar paylaşım amaçlı olup. Hiç bir şekilde her hangi bir hastalığın ya da hastanın tedavisi için kullanılmamalıdır. Hastalıkların tedavisin de takviye gıda ve alternatif tıp teknikleri mutlaka doktorunuzun tavsiyesi ve onayı doğrultusunda yapılmalıdır.